کاربردهای پمپ دنده


پمپ های پدنده ای معمولاً برای انتقال مایعات بسیار چسبناک مانند چسب ، روغن و مواد غذایی مناسب هستند. این دستگاه برای مکانهایی مناسب است که نیاز به اندازه گیری دقیق دارند و یا نیاز به فشار زیاد خروجی دارند.

مایعات تولید شده برای این مدل پمپ ها تحت تأثیر فشار قرار نمی گیرند ، بنابراین این دستگاه برای شرایطی که از ذخیره نامنظم جلوگیری می شود ، مناسب است و این مدل از پمپ ها معمولاً برای مایعات با ویسکوزیته بالا ، چسب ها ، رزین ها و مواد غذایی باقی مانده است. آنها متناسب هستند.

این مدل های پمپ برای قطعاتی که به توان خروجی بالایی نیاز دارند مناسب است. این مدل برای شرایطی است که منبع تغذیه نامتعادل است. خروجی پمپ تحت تأثیر نیرو قرار نمی گیرد. هر دو مدل پمپ داخلی و خارجی حاوی سوخت های مختلف ، روان کننده های مختلف و حلال ها و حلال های مختلف هستند. پمپ دنده ای خارجی در صنایع شیمیایی ، صنایع پلیمر ، ترکیب شیمیایی ، کشاورزی و تجهیزات هیدرولیکی استفاده می شود.

جدول استفاده بر اساس نوع پمپ


نوع پمپ دنده داخلی انواع خارجی روغنها و روان کننده ها ** مواد افزودنی و پلیمرهای شیمیایی * مواد شیمیایی مخلوط * تجهیزات صنعت ، کشاورزی و محرک هیدرولیک * اسیدها و بازها (فولاد ضد زنگ) * رزین ها و پلیمرها * الکل ها و حلال ها * آسفالت و قیر * کف پلی اورتان * محصولات غذایی ( شربت ذرت ، کره بادام زمینی و غیره) * بشقاب ها ، جوهرها و ذرات مربوطه * صابون ها و سورفکتانت ها * گلیکول *
امکانات
این مدل پمپ ها نسبت به پمپ های رفت و برگشت فشار تولید کمتری دارند. همچنین میزان دبی سیال در این مدل از پمپ ها کمتر از پمپ های سانتریفیوژ است. اما فشار خروجی آن بیشتر از پمپ های زاویه و پره است. پمپ دنده ای برای مایعات بسیار چسبناک مناسب است.

از آنجا که خروجی پمپ ها مستقیماً به سرعت چرخش بستگی دارد ، پمپ دنده ای برای کارهایی مانند مخلوط کردن و اندازه گیری مناسب است. این پمپ ها می توانند برای کار با مایعات درشت نیز طراحی شوند.

بیشتر بخوانید: جک هیدرولیک چیست و چگونه کار میکند؟


با توجه به اینکه این مدل پمپ ها بیشتر از چدن و فولاد ضد زنگ ساخته می شوند ، اما آلیاژهای جدید به این پمپ ها امکان کنترل و مدیریت مایعات خورنده مانند اسید سولفوریک ، هیپوکلریت سدیم ، کلرید فریک و هیدروکسید سدیم را می دهند. به آرامی

پمپ دنده ای همچنین می تواند در کاربردهای هیدرولیکی مورد استفاده قرار گیرد. صنایع ماشین آلات ، کامیون ها و تجهیزات نصب موبایل از جمله صنایعی هستند که از این پمپ در آنها استفاده می شود. این تجهیزات برای مناطقی مناسب است که برق گران است یا یافتن آن دشوار است. تراکتورها وسایلی هستند که برای انجام سرویس دهی خود به پمپ دنده خارجی متصل به موتور متکی هستند.

https://www.hydac.com/de-en/products/pumps/external-gear-pumps.html

http://voith.com/uk-en/hydraulics-pneumatics-cooling/hydraulic-systems-components/pumps-and-internal-gear-pumps.html