قابلیت هایی که در سال های اخیر وارد سیستم های نظارتی شده است خیره کننده است، از تکنیک های تشخیص چهره و آنالیز هویت در دوربین مدار بسته گرفته تا فناوری تشخیص حرکت در این دوربین ها که همگی نقش مهمی در شگفتی کاربران داشته اند. در این مقاله می خواهیم مکانیزم فناوری تشخیص حرکت در دوربین های مداربسته را به صورت تخصصی تری بررسی کنیم و ببینیم این فناوری چگونه به بهبود عملکرد دوربین های مدار بسته کمک می کند. با ما همراه باشید!

دوربین مداربسته امروزه یکی از سیستم های نظارتی و امنیتی مهم در جهان است. فناوری تشخیص حرکت در دوربین های مدار بسته همانطور که از نامش پیداست حرکت را تشخیص می دهد. اما تشخیص حرکت چه زمانی و چگونه اتفاق می افتد؟

دوربین مداربسته دارای سنسورهای حرکتی است که تنها زمانی که حرکت را تشخیص دهد فعال نمی شوند و شروع به تصویربرداری می کنند. بسته به هدف شما در تشخیص حرکت در سیستم، دوربین با ارسال تصویر به دستگاه DVR پس از شروع ضبط، شما را به مقصد می رساند.

فناوری تشخیص حرکت یا تشخیص حرکت در دوربین های مدار بسته به دو صورت در دوربین ها قابل پردازش است، اول از طریق نرم افزار (پردازش تصویر) و دوم از طریق مادون قرمز (PIR).

تشخیص حرکت از طریق آنالیز تصویر

دوربین‌های تشخیص حرکت مبتنی بر نرم‌افزار رایج‌تر از دوربین‌های تشخیص حرکت مادون قرمز هستند و PIR نیز برای موقعیت‌ها و دستگاه‌های خاص‌تر استفاده می‌شوند.

دوربین های مداربسته تشخیص حرکت مبتنی بر نرم افزار می توانند کار خود را با استفاده از ضبط کننده انجام دهند و پیکسل های موجود در محیط را تجزیه و تحلیل کنند. تصاویر ضبط شده در دوربین به دستگاه DVR و با استفاده از نرم افزار در حال اجرا بر روی آن منتقل می شوند. حرکت تشخیص داده می شود. تمامی این مراحل در یک دوربین تشخیص حرکت مبتنی بر نرم افزار در کسری از ثانیه اتفاق می افتد، در کمترین زمان حرکت در دوربین آنالیز شده و سنسورهای دوربین فعال می شوند.

دوربین مداربسته - cctv

این دوربین ها با مقایسه تغییرات پیکسلی بین فریم های متوالی حرکت را تشخیص می دهند. بنابراین، هنگامی که یک جسم از آن منطقه عبور می کند، پیکسل ها به سرعت توسط دوربین آنالیز می شوند و هشدار حرکت دوربین مدار بسته فعال می شود.

تشخیص حرکت با استفاده از مادون قرمز

این دوربین ها از اشعه مادون قرمز برای تشخیص دمای بدن اجسام استفاده می کنند و در نتیجه حسگرهای تشخیص حرکت را فعال می کنند. بنابراین هنگامی که یک جسم داغ از ناحیه حفاظتی دوربین عبور می کند، سطح انرژی مادون قرمز در محیط تغییر می کند و هشدارهای حرکتی فعال می شود، بنابراین دوربین شروع به ضبط تصاویر می کند و با هشدار، آن فعالیت به شما ارائه می شود. اعلام می کند.

خطاهای تشخیص حرکت در دوربین های مدار بسته

تمامی ابزارهای دست ساز دارای خطاهای دستوری و عملکردی هستند و فناوری تشخیص حرکت در آن گنجانده شده است. تشخیص حرکت دوربین مدار بسته بسته به موقعیت مکانی تنظیم می شود و مستعد آلارم های کاذب است. مثلا؛ دوربین‌های تشخیص حرکت مبتنی بر نرم‌افزار، بسته به دقت آنها، می‌توانند آلارم‌های کاذب صادر کنند، به عنوان مثال، هنگام عبور پشه یا حیوان غیر هدف، شروع به ضبط آلارم کنند. این امر باعث کاهش عملکرد دوربین های مدار بسته می شود، زیرا دوربین تصاویر بدون هدف می گیرد که باعث می شود زمان و فضای بیشتری توسط دوربین و فرستنده تصویر اشغال شود.

بیشتر بخوانید : نحوه نصب دوربین های امنیتی

برای جلوگیری از این مشکل تشخیص حرکت دوربین مداربسته می توانید محل نصب دوربین مداربسته را در مکانی تنظیم کنید که تا حد امکان درصد این خطاها کاهش یابد. به عنوان مثال، نصب PIR در جایی که تغییرات دما کمتر از سایر مکان‌ها است، می‌تواند به میزان قابل توجهی میزان خطاهای عملیاتی را کاهش دهد.

چرا باید از دوربین تشخیص حرکت استفاده کنیم؟

استفاده از دوربین تشخیص حرکت نسبت به دوربین های دیگر مزایای زیادی دارد که در اینجا به برخی از آنها می پردازیم:

دوربین تشخیص حرکت زمان را تخمین می زند!

تشخیص حرکت دوربین مداربسته نسبت به سایر دوربین ها در زمان شما صرفه جویی می کند. از آنجایی که این دوربین ها تنها زمانی شروع به کار و ضبط فیلم می کنند که حرکت تشخیص داده شود، دیگر نیازی به صرف زمان زیادی برای تماشای فیلم های غیرهدف روی دوربین ندارید و می توانید آزادانه کار خود را انجام دهید و در صورت دریافت هشدار دوربین، فیلم های آنها را بررسی کنید!

دوربین های مداربسته تشخیص حرکت فضای اضافی را اشغال نمی کنند!

هم ضبط کننده و هم رم مورد استفاده برای ذخیره تصاویر دریافتی از دوربین مداربسته فضای محدودی دارند و برای مدت دو هفته تا چند ماه قابل ذخیره هستند. اما استفاده از دوربین تشخیص حرکت کمترین فضای ذخیره سازی را اشغال می کند، بنابراین باید بعداً دستگاه، رم را تغییر دهید یا ویدیوهای دوربین را حذف کنید.

دوربین تشخیص حرکت تنها زمانی شروع به عکس گرفتن می کند که حسگرهای حرکتی فعال شده باشند و دوربین همیشه نیازی به گرفتن عکس و فیلم ندارد، بنابراین یک گزینه عالی برای صرفه جویی در فضای ذخیره سازی است.

امکان ارسال پیام در تشخیص حرکت دوربین مداربسته

مزیت بزرگ دوربین های مدار بسته امکان ارسال پیام به کاربران است. دوربین تشخیص حرکت می تواند در صورت فعال بودن سنسور حرکتی و آلارم کاربران، پیامی متحرک از طریق ایمیل یا نوتیفیکیشن برای کاربران ارسال کند و در اسرع وقت به آنها اطلاع دهد. این هست 

انتخاب در دوربین مداربسته قابل تنظیم و تنظیم است و کاربران در زمان کمتری متوجه خطرات و خطرات محیط می شوند.

بهترین برندها برای تشخیص حرکت کدامند؟

هایک ویژن و داهوا که در حال حاضر از بزرگترین تولیدکنندگان سیستم های نظارتی و امنیتی در جهان هستند. آنها همچنین از فناوری تشخیص حرکت در محصولات خود استفاده می کنند.

رهاورد نیرو با ارائه دوربین های مداربسته با بالاترین کیفیت در برندهای مختلف دنیا سعی در انتخاب و خرید دوربین مداربسته شما دارد. برای مشاوره و خرید دوربین مداربسته می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

source : how cctv works