پرس چگونه کار می کند؟

صفحه یا قالب مورد استفاده برای شکل دادن فلز به قطعه یا قطعه مورد نظر کلید دستگاه پرس است. برای به دست آوردن شکل مناسب، این قطعات با دقت ساخته شده بر روی سطح فلز فشرده می شوند.

فلز روی یک سطح صاف قرار می گیرد و عنصر قالب پایین می آید تا آن را فشار داده و به شکل دلخواه فشار دهد.

گاهی این قالب ها دو طرف دارند. فلز بر روی قالب پایین کشیده می شود و قالب بالایی پایین می آید تا آن را در ناحیه سه بعدی که توسط شکاف های بین صفحه بالایی و صفحه پایینی مشخص شده است، تشکیل دهد، همانطور که در بیشتر موارد وجود دارد: برش قالب و صفحه معمولاً در ابتدا با دست انجام می شود، مخصوصاً برای نواحی پیچیده.

پرس اهرمی

کاربرد ماشین های پرس در صنایع 

بسیاری از شرکت‌های صنعتی به ماشین‌های پرس به‌عنوان بخش اساسی عملیات خود متکی هستند. این نوع فناوری برای تولید اجزای فلزی که بسیاری از محبوب ترین محصولات نهایی امروزی را تشکیل می دهند، استفاده می شود.

به عنوان مثال، در صنعت پتروشیمی، آلیاژهای فلزی با استحکام بالا را می توان با استفاده از پرس آهنگری برای تولید مخازن، خطوط لوله و سایر وسایل برای کنترل واکنش های شیمیایی ساخت. کاربردهای دیگر شامل بخش های حمل و نقل، هوافضا و انرژی هسته ای است.

مطالب دیگر را بیشتر بخوانید : دیگ روغن داغ چیست؟

اقلام کوچکتر مانند پیچ، مهره، واشر، میخ و سایر لوازم جانبی سخت افزاری را می توان با استفاده از دستگاه های پرس ساخت. منظم بودن پرس قالبی در این شرایط یک مزیت است.

این پرس ها، اگر همه ورودی ها دقیق باشد، هر بار که از آنها استفاده می شود، قطعات و قطعات یکسانی تولید می کنند. کاربردهای مختلفی برای پرس پانچ وجود دارد، مانند ساخت اجزای یک موتور یا پمپ از ورق فولادی تخت یا از قطعات فلزی پیش ساخته.

معرفی پرس های دستی

همانطور که از نام آن پیداست، نیروی انسانی برای تامین انرژی این دستگاه های پرس صنعتی استفاده می شود. هزینه های خرید و عملیاتی این نوع پرس ها به دلیل اینکه ماشین های ساده و ابتدایی هستند، ارزان است.

در پرس های دستی، حرکت خطی قوچ با تکنیک های مختلفی تولید می شود. نیروی هیدرولیک در یک پرس دستی یا پرس اهرمی برای کارهای مونتاژ با حجم کم استفاده می شود.

پرس دستی

مجموعه های خود هدایت شونده توسط یک سیلندر هیدرولیک که توسط یک اهرم پمپ می شود به هم متصل می شوند. از آنجایی که این فناوری بسیار وقت گیر است و به کار زیادی نیاز دارد، معمولاً عمدتاً برای رویه های یکباره و با تأثیر زیاد استفاده می شود.

بازوهای اهرمی یا چرخ های بزرگ با کلاچ مکانیکی برای حرکت دادن سیلندرهای پرس پرس های سنبه ای استفاده می شود. کلاچ که معمولاً مکانیزم قفسه یا پینیون است، نیرو را افزایش می دهد. با استفاده از پرس های رک و پینیون، به هر ضربه قوچ نیروی یکسانی داده می شود.

با پیشرفت سکته مغزی، دامنه مکانیسم غلتشی به تدریج افزایش می یابد. با تمام این انواع، اپراتور کنترل کاملی بر روند مونتاژ و سرعت دارد.

سوئیچ های تأیید ضربه، نمایشگرهای نیرو و همچنین اینترلاک ها از بالا آمدن رم تا زمانی که ضربه به طور کامل کامل شود، جلوگیری می کند، همه گزینه های جایگزین برای نظارت بر فشار هستند. این وظیفه اپراتور است که از پرس مانند هر ابزار دستی ایمن استفاده کند.

منبع : https://www.janesvilletool.com/C/7/ManualPresses