برای حفظ عملکرد جاروبرقی شما در حد مطلوب، پمپ یا موتور باید به درستی کار کند. در یک پمپ جاروبرقی دارای قطعات متحرکی است و آن قطعات متحرک در نتیجه سایش یا پیری معمولی خراب می شوند.

قبل از تعمیر پمپ، باید از نحوه عملکرد جاروبرقی خود بدانید. موتوری وجود دارد که یک فن را در جاروبرقی می چرخاند و از این طریق مکش ایجاد می شود که باعث ایجاد هوا می شود.

تمام کثیفی ها و زباله ها در جاروبرقی شما مکیده می شوند و در آنجا فیلتر می شوند. برای تعمیر جاروبرقی خود به ابزار لازم برای انجام کار نیاز دارید.

این مراحل زیر شما را راهنمایی می کند که چگونه موتور جاروبرقی خود را تعمیر کنید.

موتور جاروبرقی را جدا کنید:

برای تعمیر جاروبرقی به چند نکته اساسی نیاز است. شما باید از دست، انبردست، پیچ گوشتی همراه با ابزارهای دیگر استفاده کنید. مهمتر از همه، شما همچنین باید یک ایده اساسی در مورد نحوه عملکرد آن داشته باشید.

یک فن در پاک کننده که موتور در آن وصل شده است وجود دارد. در حالی که فن می چرخد، مکش ایجاد می کند. مکش هوای آلوده مخلوط با خاک و زباله را به داخل می کشد. یک کیسه متخلخل در جاروبرقی شما سپس جریان هوای پر از خاک را فیلتر می کند.

برای جدا کردن دستگاه، ابتدا دسته ها، فیلتر و مجموعه سوئیچ را بردارید. شما باید مراقب باشید و سعی کنید اتصالات الکتریکی و مدارهای زیر را مختل نکنید.

نکات: چگونه به راحتی یک فیلتر را در جاروبرقی Shark Handy نصب کنیم

جاروبرقی دارای یک قاب محافظ داخلی است که برای دسترسی به موتور جاروبرقی شما باید با احتیاط جدا شود. هنگام کار با قسمت های شکننده جاروبرقی خود احتیاط کنید.

یادداشت برداری از موقعیت های هر قسمت ضروری است. این فرآیند را برای شما آسان تر می کند تا هر بخش را در هنگام مونتاژ مجدد به جایی که متعلق است برگردانید. پس از برداشتن پمپ وکیوم، می توانید خود موتور را در این مرحله با دقت خارج کنید.

تعمیر موتور موتور:

روی سپر فلزی در انتهای موتور کمی ضربه بزنید. این مرحله فن دمنده را آشکار می کند. برای عملکرد مناسب جاروبرقی شما، این دمنده آلومینیومی بسیار مهم است.

با این حال، دمنده تمایل دارد با خاک و گرد و غبار مسدود شود. شما باید مطمئن شوید که آن را به طور کامل تمیز کنید. سپس، برس‌های موتور کربنی را که در مکانی با کانکتورهای بیل قرار دارند، با دقت بالا بیاورید. برس های کربن معمولا بلند و پایدار هستند.

برای تمیز کردن برس ها، از حلال پاک کننده قطعات الکتریکی استفاده کنید و هر دو برس را همزمان تعویض کنید، اگر متوجه شدید که بوش ها خراب شده اند، استاتور موتور را با دقت خارج کنید.

گیره های فنری فلزی وجود دارد که استاتور را محکم در جای خود نگه می دارد، اگر گیره ها را فشار دهید، استاتور باید بتواند به راحتی به بیرون بلغزد. هنگام انجام این کار باید مراقب باشید زیرا استاتور دارای سیم‌کشی کنترل‌کننده الکترونیکی است.

نکات: نکات تعمیر جاروبرقی شکسته یا تقسیم شده

برای اطمینان از اینکه جاروبرقی شما در سطوح کار بهینه خود کار می کند، تمیز کردن خاک و زباله از داخل استاتور ضروری است. هنگام جدا کردن مجموعه روتور محتاط باشید زیرا در هر دو انتها بلبرینگ دارد، اما فراموش نکنید که هیچ واشر را در این فرآیند از دست ندهید.

در انتهای روتور یک کموتاتور وجود دارد، و اگر کموتاتور کثیف شود یا به نظر در معرض خطر باشد، ممکن است بر عملکرد جاروبرقی شما تأثیر بگذارد. برای تعمیر آن باید کموتاتور را روی یک مینی تراش نصب کنید تا به عنوان جایگزین از کاغذ سنباده مرطوب و خشک استفاده کنید.

سعی کنید از ضربات سبک و پر برای ساب زدن انتهای کموتاتور استفاده کنید. کیسه و تمام فیلترهای جاروبرقی را تعویض کنید و مطمئن شوید که همه راه های هوایی ورودی و خروجی تمیز و روشن هستند.

چرخ دنده های الکترونیکی را تعمیر کنید:

پاک کننده ها معمولاً دارای یک سیستم الکترونیکی اولیه هستند و معمولاً از یک ترفند با درجه بندی بین 20-30 آمپر و یک دستگاه قطع حرارتی تشکیل شده است.

فراموش نکنید که بررسی کنید که اتصالات الکتریکی شل وجود نداشته باشد. برای اطمینان از ایمنی، اطمینان حاصل کنید که گیره های پلاستیکی که کانکتورهای الکتریکی را در کنار هم نگه می دارند، ترک نخورده یا آسیب نبینند.

اگر اتصال از دست رفته پیدا کردید، مطمئن شوید که آنها را تعویض کرده و منطقه را عایق بندی کنید. وقتی جاروبرقی را روشن می کنید و کار نمی کند، ممکن است فیوز باشد.

سپس باید بررسی کنید که فیوز سالم است. اگر اینطور نیست، فیوز را تعویض کنید و وقتی این کار را انجام دادید، بررسی کنید که آیا اتصالات دوشاخه سالم هستند یا خیر.

نکات: نحوه تمیز کردن کفپوش های چوبی با استفاده از سرکه با آب و جاروبرقی کوسه

جاروبرقی را دوباره جمع کنید:

قبل از مونتاژ مجدد کل دستگاه، مطمئن شوید که تمام قطعات کاملاً خشک شده باشند. شما با عجله خطر اتصال کوتاه را ندارید. همه پیچ ها و قطعات را با دقت به مکان های واقعی خود بازگردانید.

در حین انجام این کار، متوجه خواهید شد که چرا توجه به موقعیت تک تک قطعات در هنگام جداسازی قطعات مهم بوده است.

دوبار بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز سر جای خود قرار گرفته و تمام سیم‌کشی‌ها سالم هستند. در حال حاضر از y کار با مونتاژ مجدد جاروبرقی تمام شده است، آن را به پریز برق وصل کرده و روشن کنید. می تواند به درستی کار کند مگر اینکه نقص عمده ای وجود داشته باشد.

اگرچه، گاهی اوقات جاروبرقی ممکن است دچار مشکلات قابل توجهی شود که باعث می شود به درستی کار نکند. در این صورت، باید جاروبرقی خود را برای تعمیر موتور جاروبرقی به یک متخصص واجد شرایط ببرید.

این باعث صرفه جویی در هزینه و زمان شما می شود. اگر نمی دانید چگونه جاروبرقی را تعمیر کنید، خطر آسیب رساندن به دستگاه را نداشته باشید.

برای یادگیری دستورالعمل ها ضروری است که گارانتی و دفترچه راهنما را بررسی کنید. اگر گارانتی همچنان معتبر است و دوره گارانتی منقضی نشده است، سازنده آن را بدون هیچ هزینه اضافی برای شما با جاروبرقی تعمیر می کند.

نتیجه: اگر می خواهید جاروبرقی شما عملکرد مطلوبی داشته باشد، باید به طور منظم موتور جاروبرقی را تعمیر و نگهداری کنید. قطعات متحرک به مرور زمان به دلیل سایش و پارگی از کار می افتند. جزء کلیدی یا ضروری جاروبرقی شما موتور یا پمپ است.

تعمیر موتور شامل بررسی موتور، استاتور، کموتاتور و قطعات الکترونیکی است. بسته به اینکه کدام قسمت آسیب دیده است، می توانید قطعه معیوب را بازیابی و تعویض کنید. آیا ارزش تعمیر جاروبرقی را دارد؟

این سوالی است که زیاد پرسیده می شود. آیا ارزش آن را دارد که 45 پوند + برای تعمیر جاروبرقی که سه سال از عمر آن می گذرد، با قیمت یک دستگاه جدید کمتر از 100 پوند هزینه کنید؟

خوب این بستگی دارد اگر مثلاً 10 جاروبرقی دارید که خراب می شوند و هزینه تعمیر آنها به طور متوسط ​​45 پوند است، باز هم در حدود 500 پوند صرفه جویی می کنید.

در این وبلاگ قصد داریم به بررسی رایج ترین علل خرابی جاروبرقی بپردازیم و هزینه تعمیر آن را تقریبی کنیم. (ما سالانه هزاران جاروبرقی را بازرسی و تعمیر می کنیم)

برخی از مشکلات رایج

1/ تعمیر سرب یا دوشاخه

این شایع ترین علت خرابی جاروبرقی است. اغلب فقط این است که سرب از بلوک های رابط در داخل محفظه دستگاه خارج شده است.

هزینه تعمیر آن بسته به اینکه فقط یک کار ساده سیم کشی مجدد و سپس تست PA باشد یا به سرنخ جدید نیاز دارد، متفاوت است.

هزینه تعمیر بین 15 تا 20 پوند. این قطعا ارزش انجام دادن دارد.

2/ تعویض سوئیچ

این نیز بسیار رایج است و این بستگی به ساخت دستگاه دارد، اما معمولاً این کار ارزش انجام دادن دارد.

3/ دستگاه مسدود شده است

بله درست نیست خلاء مسدود شده. باور نمی‌کنید تعداد ماشین‌هایی که برای تعمیر فرستاده‌ایم، با موتور بیش از حد گرم و قطع شده، که پس از بازرسی کیسه‌های تقسیم شده (گاهی اوقات پر می‌شوند) و فیلترهای مسدود شده پیدا می‌کنیم.

گاهی اوقات فقط شلنگ ها را مسدود کنید.

آیا این ارزش ارسال برای تعمیر را دارد؟ نه، البته نه، خودتان آن را از حالت انسداد خارج کنید و فیلتر را با یک جاروبرقی دیگر تمیز کنید.

4/ موتور وکیوم نیاز به تعویض دارد

این ممکن است فقط به دلیل سن فرسوده شده باشد یا به دلیل سوء استفاده از آن باشد. مانند آب جاروبرقی در موتور یا کارکرد منظم دستگاه در حالت مسدود.

این تقریباً هرگز ارزش انجام دادن ندارد. هزینه یک موتور و اتصالات نیمه مناسب نزدیک به هزینه یک دستگاه جدید خواهد بود.

قبل از فرستادن جاروبرقی برای تعمیر، چند کار وجود دارد که همیشه باید ابتدا انجام دهید.

  • فیوز را در دوشاخه چک کنید
  • کیف را چک کنید
  • فیلتر را چک کنید و در صورت نیاز تمیز کنید
  • هرگونه انسداد را بررسی کنید

https://provaccleaner.com/how-to-repair-the-engine-of-a-vacuum-cleaner/