گیره نجاری یکی از ضروری ترین و همه کاره ترین ابزار نجاری است. گیره ها اشکال و اندازه های مختلفی دارند، اما در طراحی اصلی، گیره یک جفت فک است که برای نگه داشتن دو تکه چوب در کنار هم فشار وارد می کند.

یک گیره نجاری (پیچ دستی) به طور موقت پروژه شما را دقیقاً در جای خود نگه می دارد تا بتوانید چوب را بدون جابجایی بچسبانید، میخ بزنید یا پیچ کنید. لطفاً توجه داشته باشید: وقتی صحبت از گیره ها می شود هیچ اندازه ای برای همه وجود ندارد. برای مقابله با طیف وسیعی از پروژه ها، می خواهید چند نوع مختلف را ذخیره کنید. برای کمک به شروع مجموعه خود، ما بهترین گیره های نجاری را برای هر پروژه، چه بزرگ و چه کوچک، گردآوری کرده ایم.

هنگام انتخاب گیره نجاری به چه نکاتی باید توجه کرد

قبل از اینکه این گیره ها را به سبد خرید خود اضافه کنید، به این فکر کنید که برای چه کاری از آنها استفاده خواهید کرد. پروژه نجاری در نظر گرفته شده، نیروی گیره، اندازه و پرکننده مورد نیاز شما را هدایت می کند. نیروی گیره بر حسب psi (نیروی پوند بر اینچ مربع) اندازه گیری می شود. فشار بیش از حد و چوب یا گیره آسیب می بیند. فشار کافی نیست و در نهایت با یک مفصل ضعیف مواجه می شوید.

بیشتر بخوانید : https://www.familyhandyman.com/list/best-woodworking-clamps/

وقتی صحبت از اندازه می شود، گیره ها با ظرفیت فک و عمق گلو اندازه گیری می شوند. ظرفیت فک میزان باز شدن دهان فک است. عمق گلو فاصله بین بدنه گیره و فک ها است که نشان می دهد گیره چقدر می تواند روی چوب قرار بگیرد. بدیهی است که هر چه پروژه بزرگتر باشد، گیره بزرگتر است.

گیره نجاری

بالشتک روی گیره های خود را نیز در نظر بگیرید. قطعات حساس را می‌توان با گیره‌ای نامناسب فرو کرد، بنابراین به دنبال گیره‌ای با فک‌های پرشده باشید تا مطمئن شوید که به چوب آسیب نرسانید. ترفندهای گیره برای اضافه کردن لنت خود (مانند استفاده از پد مبلمان نمدی خودچسب) وجود دارد، اما لنت داخلی راحت تر است.

استفاده از گیره نجاری

در حالی که همه گیره های نجاری اساساً برای یک کار استفاده می شوند - نگه داشتن مواد در جای خود - هر نوع گیره به روش های مختلفی فشار وارد می کند.

گیره های C :

گیره های C (همچنین به عنوان گیره های G نیز شناخته می شوند) یکی از رایج ترین انواع گیره های نجاری هستند. آنها در اندازه های کوچک تا بزرگ هستند و اغلب برای نگه داشتن مواد در محل برای چسباندن استفاده می شوند.

گیره های لوله ای :

گیره‌های لوله ای، ابزارهای پرفشار روزمره نجاری هستند. از آنجایی که گیره ها را می توان به سرعت بر روی انواع طول لوله پیچ کرد، یک مجموعه گیره لوله در تعدادی از پروژه های مختلف کار می کند. لوله های 2، 3 و 4 فوتی بخرید. طول می کشد و شما برای اکثر موقعیت ها آماده هستید.

گیره نجاری

گیره های میله ای :

که گیره های F نیز نامیده می شوند، گیره های میله ای سریعتر و راحت تر از گیره های لوله استفاده می شوند. گیره های میله ای سبک برای زمانی که نیاز به دسترسی طولانی و فشار متوسط دارید، عالی هستند.

گیره های فنری :

گیره های فنری سریع ترین کمکی هستند که کار شما را در جای خود نگه می دارند یا فشار سبک را گیره می دهند. آنها کوچک هستند و به راحتی قابل نگهداری هستند. از گیره های فنری در پروژه های کوچکتر و ظریف تر خود استفاده کنید.

منبع : https://maatris.net/search-products/category-tradesmen-clamp