اگر می خواهید وارد بازار کار شوید و به مشاغل مهندسی علاقه مند هستید، احتمالاً فکر ثبت نام در دوره های فنی و حرفه ای مکانیک و برق خودرو به ذهنتان خطور کرده است.

در این مقاله قصد داریم شما را به طور کامل با دوره مکانیک و باتری سازی آشنا کنیم و از طرح ویژه یکی از آموزشکده های فنی و حرفه ای کشور برای ثبت نام در این کلاس ها با تخفیف ویژه مطلع شویم.

روش های یادگیری تعمیرات خودرو از 0 تا 100

برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار ماهر خودرو، باید یکی از سه روش زیر را انتخاب کنیم:

کارآموزی در نمایندگی های مجاز شرکت های خودروسازی و یا کارآموزی با مکانیک خودرو، این روش یادگیری بسیار طولانی است و برای کسانی که می خواهند سریع وارد بازار کار مکانیک خودرو شوند مناسب نیست و این سبک یادگیری در سال های گذشته بیشتر مرسوم بوده است.

درآمد مکانیک خودرو

تحصیل در دانشکده های فنی و حرفه ای در رشته مکانیک خودرو به مدت 3 سال در دوره دوم متوسطه و یا ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر در رشته مکانیک خودرو به مدت 4 سال. شرکت در دوره های آموزشی مراکز فنی و حرفه ای آزاد و دولتی و آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد مختص آموزش کارآموزان حرفه مکانیک خودرو.

از این وبلاگ بیشتر بخوانید : تکنسین خودرو در مقابل مکانیک: تفاوت چیست؟

چرا شرکت در آموزش فنی و حرفه ای اتومکانیک و برق خودرو توصیه می شود؟

خدمات تعمیر خودرو را می توان به چند دسته طبقه بندی کرد. برخی از معروف ترین دوره های مکانیک خودرو به شرح زیر است:

  • آموزش مکانیک
  • آموزش باتری
  • آموزش تعمیر خودرو هیوندای و کیا
  • آموزش تعمیرات ISO
  • دفترچه راهنمای تعویض روغن
  • آموزش انسداد
  • آموزش تعمیر خودرو CNG

در این بین دو دوره برق خودرو و مکانیک خودرو به دلیل آمادگی افراد از اصول اولیه کار، بهترین گزینه برای ورود به بازار این مشاغل پردرآمد هستند. به همین دلیل اگر از آن دسته افرادی هستید که به تازگی قصد ورود به صنعت تعمیرات خودرو را دارید، باید در یکی از این دو رشته ثبت نام کنید.

بدیهی است پس از گذراندن یکی از این دو دوره و اخذ مدرک فنی و حرفه ای بین المللی می توانید در کلاس های پیشرفته تری ثبت نام کنید.

آیا آموزش مکانیک خودرو موضوعاتی را در بر می گیرد؟

اولین رشته مکانیک که افراد می توانند در آن ثبت نام کنند دوره دوم مکانیک خودرو می باشد. این کلاس ها شامل آموزش تعمیر موتور خودروهای امروزی مانند TU5، EF7، L90، پراید، تیبا، پژو 206، پژو 405، پژو پارس، سمند و گیربکس اتوماتیک بوده و با آموزش بهترین اساتید فنی و حرفه ای خودرو مکانیک برگزار می شود.

آموزش مکانیک

دوره های مکانیک خودرو در مقاطع مختلف برگزار می شود و بهتر است تحصیلات خود را در مدرسه ای با امکانات کافی تکمیل کنید. آموزشگاهی مانند آموزشگاه فن آموزان که به شما این امکان را می دهد تا پس از گذراندن دوره آموزش مکانیک خودرو داخلی دوره تعمیر خودرو در خارج از کشور را دنبال کنید.

در دوره برق خودرو چه مباحثی مطرح می شود؟

دوره آموزشی برق خودرو که در برخی افراد به آن آموزش باطری نیز می گویند یکی از دوره های آموزشی رسمی فنی و حرفه ای می باشد و شرکت کنندگان در این آموزش از صفر تا 100 برق خودرو در پایان گواهی رسمی و معتبر دریافت می کنند.ارائه شده با ارزش بین المللی . همچنین لازم به ذکر است که بازار کار در این زمینه در ایران بسیار رونق است، به ویژه با توجه به افزایش روزافزون استفاده از خودرو در کشور و نیاز به تعمیرکاران برق خودرو یعنی متخصصین باتری و سیم کشی خودرو. شهرهایی مانند تهران و سایر شهرهای کشور.

افرادی که این دوره را می گذرانند، مهارت نسبتاً کاملی در کار بر روی سیستم های الکتریکی و سیم کشی خودرو پیدا می کنند، از جمله موارد زیر:

  • سیستم شمع موتور خودرو
  • سیستم روشنایی خودرو
  • تجهیزات پنجره برقی برای اتومبیل
  • سیستم برف پاک کن خودرو
  • چراغ جلو اتومبیل
  • و سایر قسمت های سیستم های الکتریکی خودرو

برآورد درآمد مکانیک خودرو چقدر است؟

بهترین راه برای اطلاع از درآمد شغل های مکانیک خودرو این است که از افرادی که در این زمینه هستند سوال کنید. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر فردی را می‌شناسید که در یکی از مشاغل باتری‌سازی یا مکانیکی کار می‌کند، درمورد درآمد تخمینی از او سوال کنید.