اما هنوز نگران نباشید طول عمر یک جاروبرقی متوسط ​​می تواند از 10 تا 20 سال طول بکشد. با این حال، مالکان تمایل دارند جاروبرقی خود را قبل از "تاریخ انقضا" آن خلاص کنند زیرا 1) به دلیل استفاده نادرست یا عدم نگهداری از کار افتاده است یا 2) جاروبرقی با رتبه برتر با صدها کارکرد بیشتر جذاب تر به نظر می رسد (الف. اغراق کوچک مضر نیست؟).

در این بخش از توضیحات درباره تعمیر جاروبرقی ، جارو برقی های جدید مجهز به سیستم سیم جمع کن بوده و با فشردن دکمه ای، سیم در محفظه ای مخصوص جمع می گردد. گاهی ممکن است این سیستم خراب شده و سیم جمع نگردد. این مشکل می تواند به علت خرابی در قسمت های مکانیکی دستگاه اتفاق بیفتد و تعمیرکاران به راحتی قادر به رفع این مشکل می باشند.

اگر کسی هستید که چیزهایتان را گرامی می‌دارد و دوست ندارید برای خریدهای غیرضروری پول خرج کنید، به جای درستی آمده‌اید.

در این مقاله، شما را با برخی از علائم رایج، تشخیص و نحوه تعمیر جاروبرقی آشنا می کنم.

جاروبرقی کار نمی کند

شما در میانه کارهای هفتگی نظافت خود هستید و ناگهان جاروبرقی شروع نمی شود یا هیچ خرده نان شام دیشب را نمی کشد.

از سردرگمی اولیه، پس از بسیاری از تلاش‌های ناموفق برای شروع دوباره کار خلاء، به زودی به ناامیدی تبدیل می‌شود.

هنوز برای این نتیجه گیری عجله نکنید که چیزی که با آن کار می کردید خلاء خراب است.

اول از همه ، بررسی کنید که آیا خلاء شما به درستی وصل شده است یا خیر.

بررسی کنید که خلاء شما به برق متصل است

اگر بله، اما جاروبرقی متوقف می‌شود، سوکت برق را با دستگاه دیگری دوباره چک کنید تا ببینید برق کار می‌کند یا خیر.

اگر جاروبرقی شما به درستی وصل شده باشد اما به طور تصادفی روشن و متوقف شود، ممکن است دوشاخه مقصر باشد. دوشاخه را در اسرع وقت تعمیر یا تعویض کنید زیرا جاروبرقی که روی منبع برق ناپایدار کار می کند می تواند یک خطر واقعی باشد.

کم شدن مکش جاروبرقی

یک جاروبرقی بدون مکش مطمئناً بیشترین تعداد افراد را تحریک می کند. اگر موتور کار می کند (با توجه به صدا) اما هیچ زباله ای را جمع نمی کند، موارد زیر را بررسی کنید: نازل ها، فیلتر جاروبرقی ،  شیلنگ ها، کیسه خاک و چرخ دمنده.

در بیشتر مواقع ، هنگامی که غلتک از کار می افتد یا لوله ها یا فیلترها مسدود می شوند ، خلاء مکش خود را از دست می دهد. بررسی سریع علل گرفتگی و درمان های ساده را به شرح زیر انجام دهید:

 

جاروبرقی را وارونه کنید تا نشانه ای از مانع (حجم زیاد مو، زباله های بزرگ و غیره) در غلتک ها پیدا شود.

جاروبرقی را وارونه کنید

غلتک ها را باز کنید: ابتدا از دستان خود برای جدا کردن موها یا زباله های بزرگ استفاده کنید و آن ها را در سطل خاکی که در نزدیکی خود نگه می دارید قرار دهید. با استفاده از یک جفت قیچی موهایی را که سرسختانه به غلتک ها می چسبند، برش دهید. هر برش را عمداً انجام دهید زیرا نمی خواهید موهایی را که در نهایت هزینه بازدید از تعمیرگاه جاروبرقی را برای شما تمام می کند، ببرید.

مطمئن شوید که شلنگ ها و نازل ها عاری از انسداد هستند. شلنگ‌های درهم و نازل‌های جدا شده ممکن است خیلی جزئی باشند که قابل توجه نباشند، اما گاهی اوقات می‌توانند خلاء را برای شما ایجاد کنند که به نظر می‌رسد شکسته است.

شیلنگ ها را بررسی کنید: شلنگ را از دستگاه باز کنید، آن را مستقیماً روی یک سطح صاف قرار دهید. یک چراغ قوه روشن را به یک انتهای شلنگ بتابانید و چشم خود را در انتهای مخالف قرار دهید. اگر نور کاملاً از طریق شلنگ قابل مشاهده نیست، به این معنی است که شلنگ مسدود یا مسدود شده است.

جاروبرقی خود را جدا کنید و به هر فیلتر نگاه کنید تا ببینید مسدود شده است یا خیر. فیلترهای هوا در حین عبور هوا از خلاء ذرات را به دام می اندازند، بنابراین مسدود شدن به طور قابل توجهی مانع از مکش می شود.

کیسه گرد و غبار را بررسی کنید. بسته به نوع جاروبرقی که از آن استفاده می کنید ، این خلاء قادر به جمع آوری هرگونه زباله با "شکم پر" و یا خالی کردن آن یا جایگزینی آن با یک محلول جدید نیست.

مشکل شماره 2: جاروبرقی هوای غبارآلود را از پشت خارج می کند

این علامت همان علل قبلی را دارد. معمولاً وقتی جاروبرقی شما شروع به تخلیه هوا و زباله از کیسه می کند، جمع آوری زباله نیز متوقف می شود. فقط به این دلیل است که کیسه یا قوطی پر است.

اگر جاروبرقی شما شروع به دمیدن هوای گرم کرد که با بوی نامطبوع همراه است، به کیسه مجموعه نگاهی بیندازید. (اگر تا به حال از خود پرسیده اید که وقتی برای مدت طولانی در دام افتاده باشد بوی خاک چگونه است، این شانس شماست!)

به طور معمول ، خط پر شدن محدودی در جلوی جاروبرقی بدون کیسه و روی کیسه قوطی یا خلاء عمودی وجود دارد. تعمیر جاروبرقی زمانی که کثیفی جمع‌آوری شده به خط پر می‌شود به آسانی برداشتن سطل جمع‌آوری یا تعویض کیسه خاک با کیسه جدید است.

مشکل شماره 3: شما در حالت اشتباه هستید!

یا به عبارت دیگر: "اصلاً جاروبرقی شما ایرادی ندارد!"

معمولاً برای دستیابی به نتایج مطلوب ، خلاء باید در ارتفاع مناسب تنظیم شود. بنابراین اگر به نظر می‌رسد جاروبرقی شما چیزی را از روی زمین نمی‌گیرد، حتی اگر غلتک به‌آرامی کار کند، ممکن است برای نوع طبقه‌ای که روی آن کار می‌کنید، تنظیم اشتباهی داشته باشد.

سطوح مختلف ارتفاع را می توان با کلماتی مانند "شمع عمیق، شمع متوسط، شمع کوتاه، کف خالی" یا با اعداد از 1 تا 5 (بسته به نوع و سبوس) تعیین کرد. د خلاء). هرچه فرش شما نازک تر باشد ، جاروبرقی باید نزدیکتر شود.

"کف برهنه" کمترین میزانی است که جاروبرقی شما می تواند داشته باشد و برای هر کاشی، چوب یا سایر کفپوش های سخت است زیرا جاروبرقی را به کف شما می بندد و قوی ترین مکش را انجام می دهد.

بنابراین، اگر جاروبرقی شما هیچ زباله یا خرده نان را از روی زمین نمی مکد، هنوز به تعمیرگاه دستگاه جاروبرقی عجله نکنید.

آرامش خود را حفظ کنید و بفهمید که آیا در تنظیمات مناسب است یا خیر.

اگر در تنظیمات درست است اما هنوز کار نمی کند، پس به دنبال نشانه های بعدی باشید.

مرتبط: چگونه کفپوش های چوبی را به راحتی و به روش صحیح تمیز کنیم

مشکل شماره 4: وکیوم من بوی لاستیک سوخته می دهد!

جاروبرقی شکسته

اول از همه: سیم برق را جدا کنید.

جاروبرقی ها از اجزای متعددی تشکیل شده اند که با هم کار می کنند تا مکش را برای از بین بردن کثیفی، زباله، گرد و غبار و هر چیزی که بین آنها وجود دارد، فراهم کنند. یک تسمه در صفحه زیرین قرار دارد که همراه با بوش غلتکی به موتور متصل می شود. این کار برای هدایت زباله ها به سمت شیلنگ و داخل قوطی خاک کار می کند.

بوی سوختگی در نتیجه عملکرد نادرست یک جزء ایجاد می شود. اکثر قطعات از مواد صنعتی مانند لاستیک یا پلاستیک ساخته شده اند که بوی بدی را که از جاروبرقی شما خارج می شود توضیح می دهد.

 

تعمیر جاروبرقی هنگامی که بوی سوختگی می دهد به معنای بررسی سریع برای یافتن علت است. به طور معمول، من یک بررسی از پایین به بالا انجام می دهم، که از کمربند شروع می شود. جاروبرقی خود را برگردانید و با استفاده از یک پیچ گوشتی صفحه زیرین را بردارید و به دنبال تسمه بگردید.

نوع مکشی که جاروبرقی شما روی آن کار می کند، محل تسمه را تعیین می کند، که یا در کنار یا وسط است. اگر مال شما ساکشن جانبی است، تسمه در سمت مقابل محل اتصال شلنگ قرار می گیرد. اگر جاروبرقی شما روی واحدهای مکش مرکزی کار می کند، تسمه را می توان در وسط صفحه پایین پیدا کرد.

با بازکردن کمربند از دوک فلزی و برس غلتکی جاروبرقی ، کمربند را بردارید. برخی از مدل های جاروبرقی نیاز به برداشتن برس غلتکی برای قرار دادن تسمه دارند.

بررسی کنید که آیا رشته، مو یا الیاف فرش مانع حرکت کمربند شده است یا خیر. همه آنها را بیرون بکشید، سپس تسمه را تمیز یا تعویض کنید.

اگر جاروبرقی شما دارای تسمه لاستیکی است، بهتر است سالی یک بار آن را تعویض کنید تا عملکرد مطلوبی داشته باشد. اگر تسمه شما فلزی است و روی مجموعه دنده کار می کند، پس از مدتی که سازنده توصیه می کند آن را تعویض کنید.

ممکن است برس غلتکی شکسته شود

پس از تمیز کردن تسمه، پیش بروید و وضعیت برس غلتکی را بررسی کنید. گاهی اوقات ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد یا جاروبرقی نادرست از وسط شکسته شود یا غلت نخورد که همچنین می تواند منجر به انتشار بوی سوختگی شود.

اگر برس غلتکی در وضعیت غیرعادی است و نمی دانید چگونه آن را تعمیر کنید، پیشنهاد می کنم آن را به یک مرکز خدمات مجاز بازرسی کنید.

خرابی موتور

وقتی متوجه نشدید که مشکلی در تسمه یا برس غلتکی وجود ندارد و جاروبرقی همچنان بوی لاستیک سوخته را به مشام می‌دهد، ممکن است یک موتور معیوب باشد. در چنین شرایطی، کاری نمی توانید انجام دهید جز اینکه آن را به یک مرکز خدمات ببرید (مگر اینکه مکانیکی باشید که می داند چگونه جاروبرقی را بدون مشکل تعمیر کند).

گرفتگی زباله

اگر روی یک شی بزرگ یا یک فرش مساحتی جاروبرقی می‌کشید و چیزی بین غلتک برس و تسمه گیر می‌کند، بوی لاستیک می‌سوزد. برای رفع مشکل، به سادگی فرش یا شیء را از دستگاه بیرون بکشید.

من برخی از مشکلات رایج در مورد جاروبرقی ها را خلاصه کرده ام. حتی اگر زمانی که جاروبرقی شما در شرایط آب و هوایی قرار دارد محدودیتی برای کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید، همیشه می توانید با خالی کردن سطل خاک یک بار در هفته یا بعد از هر بار استفاده (برای جلوگیری از بوی نامطبوع)، به سالم نگه داشتن آن کمک کنید. تسمه و برس غلتکی را تمیز کنید و آنها را از هر نوع گرفتگی پاک کنید.

https://thekinglive.com/common-issues-with-vacuums-and-how-to-fix-them.html